Mulți români aflați în șomaj tehnic au constatat, cu stupoare, atunci când au mers la doctor, că nu mai figurează în sistem ca asigurați.
De vină ar fi angajatorii, care au completat greșit Declarația 112, atunci când au înștiințat ANAF cu privire la situația salariaților intrați în șomaj tehnic, a spus la Europa FM purtătorul de cuvânt al Casei Naționale de Sănătate, Mihaela Tănase:
În urma sesizărilor, am analizat situațiile și am constatat că problema a fost generată de modul în care a fost completată Declarația. Angajatorii nu au încadrat corect personalul aflat în șomaj tehnic și nu au specificat perioada în care personalul a fost în șomaj tehnic.
Tot angajatorii pot rezolva această problemă – mai spun reprezentanții Casei Naționale de Sănătate:
Soluția ar fi această declarație rectificativă, care odată transmisă de angajator, în termenul de 48 de ore, ar face posibil ca sistemul informatic al Casei să preia informația rectificată, iar persoana respectivă să-și redobândească calitatea de asigurat.
În cazul persoanelor care au nevoie să ajungă urgent la medic, dar nu mai figurează cu asigurare, Casele Județene de Sănătate le recomandă să obțină o adeverință de la angajator.