Furnizorii de telefonie și internet pot scumpi abonamentele fără acordul explicit al clientului.
Singura obligație pe care trebuie sa o respecte este de a-i informa pe utilizatori cu cel puțin 30 de zile înainte. În aceste situații, clienții pot denunța unilateral contractul fără să platească vreo penalitate sau despăgubire, informează ANCOM.
Furnizorii de telefonie și internet pot modifica tarifele, modul de tarifare sau alte condiții de furnizare a serviciilor, fără acordul explicit al clientului, scrie economica.net. Utilizatorii vor fi informați cu 30 de zile în avans. Dacă aceștia nu acceptă modificările propuse prin notificare, pot renunța la serviciile furnizorului respectiv, fără a plăti despăgubiri pentru încetarea anticipată a contractului. Așa prevede o decizie recentă a Autorității pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.
Notificarea privind modificările contractuale poate fi comunicată abonaților prin scrisoare, e-mail sau prin SMS. Subiectul mesajului trebuie să reflecte, în mod clar, faptul că este vorba despre o modificare unilaterală a contractului.
Furnizorul e obligat să pună la dispoziția utilizatorilor mai multe modalități de denunțare a contractului: apel telefonic, scrisoare, denunțare scrisă depusă în orice unitate a furnizorului sau cerere de portare în termen de 30 de zile de la data notificării.