Confidenţialitate

Ancheta în cazul elevilor din Dâmboviţa cu lucrările anulate la Istorie va fi extinsă

Corpul de control al ministrului Educaţiei va merge luni în centrul de examinare în care tânăra din Judeţul Dâmboviţa a susuţinut proba la proba Istorie a examenului de bacalaureat, a cărei lucrare a fost anulată în centrul de examinare pentru că apăreau două scrisuri diferite, întrucât sunt eleemnte care trebuie verificate pe original, a declarat, pentru News.ro, ministrul Liviu Pop.

“Investigaţia se extinde luni la centrul de examinare. Sunt elemente care trebuie văzute în original, astfel că luni Corpul de control va merge în acel centru”, a precizat ministrul Educaţiei, Liviu Pop.

Echipa Corpului de control al ministrului Educaţiei a făcut verificări, vineri, la Centrul de Evaluare constituit la Liceul Teoretic “Benjamin Franklin” din sectorul 3 al Capitalei, unde au fost anulate lucrările celor doi candidaţi.

“Gazeta Dâmboviţei” a scris că unei eleve din Titu care a terminat clasa a XII-a cu media 9,87 i-a fost anulată lucrarea la Istorie, figurând eliminată la acestă probă. Lucrarea ei a fost declarată fraudată de către comisia din Bucureşti, pentru că, potrivit acestora, scrisul de pe paginile 2 şi 3 ar fi diferit. O situaţie similară s-a înregistrat şi la Moreni, unde unui tânăr i-a fost anulată lucrarea tot la Istorie.

Tânăra spune că erau zgârieturi pe bancă, iar la un moment dat a pus ciorna sub foaie. La rândul său, absolventul din Moreni aflat în aceeaşi situaţie susţine că în a doua parte a lucrării s-a grăbit, pentru că nu mai avea timp şi a scris mai înclinat.

Ana Maria Ioniţă, absolventă a unui liceu din oraşul Titu şi a cărei lucrare la istorie a fost anulată pe motiv că două pagini ale tezei aveau scrisuri diferite, spune că vrea să dea admitere la Academia de Studii Economice, dar că acum îi este teamă că va pierde această şansă.

La rândul său, Mihai Toma, care a terminat un liceu din Moreni, afirmă că vrea să încerce să intre la Academia de Poliţie, dacă va fi rezolvată situaţia cu lucrarea susţinută la proba de istorie.