Mai mulți clienți ai agenției de turism Mareea, care și-a anunțat sâmbătă insolvența, au fost preluați de alți turoperatori, afirma presedintele Patronatului Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT), Alin Burcea.
Conform ANAT, o parte dintre turiști vor fi rerutați către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate tot in destinațiile respective.
Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se accepta soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa Generali Asigurari. Polita de asigurari este, insa, in valoare de 50.000 de dolari, in vreme ce contractele agentiei Mareea sunt in valoarea de 460.000 de euro, dupa cum a anuntat Autoritatea Nationala pentru Turism.
“În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.
1.100 de turişti ar trebui sa ajunga in aceasta perioada in destinatiile de vacanta, sejururile fiind cumparate de la agentia Mareea, anunta Direcţia generala de control şi autorizare turism.
Pe siteul sau, agentia de turism Mareea anunta ca de pe 3 septembrie nu mai poate onora angajamentele asumate fata de turisti. Reprezentantii agentiei anunta ca în perioada următoare incearca să gestioneze exclusiv rezervările curente, adica turiștii aflați în acest moment în hoteluri din țară și străinătate.
Pentru a obtine mai multe informatii, clientii Mareea pot suna la numarul de telefon al agentiei, 021.9988.
Acesta este a doua agenţie de turism din România care îşi anunţă insolvenţa în numai o lună de zile, după cazul Genius Travel. Touroperatorul Mareea a avut anul trecut afaceri de 66,3 milioane lei. Într-un clasament realizat de ANAT al celor mai mari 30 de agenţii de turism din România, Mareea fiigurează pe locul 13. Asigurarea obligatorie pe care agenţia trebuie să o aibă pentru a primi licenţa de funcţionare este făcută la Generali România şi are un plafon de despăgubire de maximum 50.000 de dolari, o valoare ce poate acoperi daunele doar pentru câteva familii.
De altfel, Autoritatea Nationala pentru Turism anunta ca aproape 1.100 de turişti au fost păgubiţi de către agenţia de turism Mareea, suma tuturor contractelor ridicându-se la 460.000 euro, din care 285.000 euro sunt restanţe către furnizori. Tot Autoritatea anunta ca Mareea a fost amendată, în urma unui control de săptămâna trecută, inceput în urma a patru reclamaţii venite pe adresa autorităţii.