Epidemia de coronavirus a activat teama multor români să nu rămână fără alimente, astfel încât de la primele cazuri confirmate în România s-a înregistrat o creștere semnificativă a volumului de cumărături pentru alimente în principalele magazine.
Un raport întocmit de RetailZoom dezvăluie un avans spectaculos al comerțului în a 3-a săptămână de epidemie în România. Analiza a urmărit evoluția valorică a vânzărilor în perioada 9-15 martie, a 11-a săptămână a anului 2020, prin comparație cu cea din 2019.
Topul de 25 categorii alimentare care au contribuit cel mai mult la creșterea de 75% a sectorului alimentar este reprezentat de ingrediente de bază pentru pregătirea meselor, în principal carne și mezeluri, ulei, brânză, apă, fructe și legume, conserve și produse de băcănie.
Pe lângă acestea, însă, alte categorii au înregistrat minim +300% creștere, anume conservele de carne (+625%), alcoolul pur (+418%) si drojdia (+366%).
Creșteri de peste 400% se pot observa la vânzările de mălai, făină și orez, potrivit datelor centralizate de RetailZoom: