Potrivit Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit, valoarea medie a coșului de cumpărături în magazinul online este de două ori mai mare comparativ cu cea din offline. De asemenea, în valoare absolută, achiziția medie realizată de români în shopul online este de câteva sute de lei.
”Diferența principală dintre coșul mediu din magazinul online versus cel din magazinele staționare este dată de faptul că, în online, clienții știu exact ceea ce au de cumpărat, în timp ce în locațiile fizice aceștia aleg nu doar produsele pe care le au pe listă”, a declarat Mugurel-Horia Rusu, Director General Hornbach România.
Clientul Hornbach din mediul online nu diferă foarte mult de cel din magazinele fizice. Astfel, cea mai mare pondere o au bărbații, în proporție de peste 70%. În ceea ce privește vârsta medie, majoritatea se încadrează în categoria 29 – 49 de ani. Cu toate acestea, magazinul virtual are și clienți de peste 65 de ani, fapt care arată că și generațiile mai avansate sunt tot mai înclinate către tehnologie.
Când vine vorba de cele mai achiziționate produse din magazinul online, în această primăvară categoria care a condus detașat a fost cea de Grădină – produse pentru amenajarea grădinii, a terasei și a balconului, dar și din zona de ZOO dedicată animalelor de companie.
”Pandemia generată de COVID-19 a determinat mulți români să petreacă timp în casă, așa că au ales să investească în zonele de relaxare, realizând amenajări de mică sau mare anvergură”, a concluzionat Mugurel-Horia Rusu.
Mediul online nu este însă un canal la fel uzual pentru clienți interesați de produse de design, cum ar fi tapetul, covoarele, perdelele. În cazul acestora, cumpărătorul își dorește să vadă culoarea reală, să simtă textura și să analizeze în detaliu aspectul produsului, așă că optează pentru achiziția din magazinele fizice.