Asociaţia Marilor Reţele Comerciale precizează că unele scumpiri observate de români în magazine nu ar fi generate de marile lanțuri.
Comunicatul vine în condițiile în care, pentru mai multe produse, prețurile au crescut ușor, fapt admis și de guvernanți.
Majorările de preţuri semnalate în cazul unor categorii de produse nu sunt generate de reţelele de comerţ, arată Asociaţia Marilor Reţele Comerciale într-un comunicat.
„Astfel de modificări sunt cauzate de schimbările rapide şi imprevizibile în situaţia economică generală” – spun reprezentanții marilor magazine, care invocă faptul că pot să apară modificări de tarife pe lanţul de producţie, începând de la achiziția de materii prime până la procesare şi transport.
Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a declarat că – dacă actuala criză va evolua foarte mult – vor începe să apară scumpiri la unele produse.
Chiar dacă vânzările la unele marfuri au depăşit aşteptările, federaţia patronală „Romalimenta” anunţă că este în permanentă legatură cu Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor, pentru a aproviziona permanent piaţa cu alimente şi dă asigurări că există stocuri suficiente pentru toate categoriile de produse alimentare.