Consiliul Concurenţei a decis sancţionarea companiei România Hypermarche, care deține magazinele ”Cora”, cu suma de 12.410.834 lei (2,66 milioane euro), alături de sancţionarea altor lanţuri de magazine şi furnizori din piaţa de retail.
Într-un comunicat trimis Europa FM, Cora anunță că ”aşteaptă motivarea deciziei Consiliului Concurenței pentru a analiza argumentele autorității de concurență și își rezervă dreptul de a contesta decizia în instanţă.
Respingem categoric acuzaţiile Consiliului Concurenţei care a luat această decizie fără o minimă analiză economică, deşi regulile de concurenţă nu pot fi aplicate în absenţa identificării şi evaluării realităţilor economice. Acuzațiile aduse de autoritatea de concurență se întemeiază exclusiv pe prezumțiile acesteia nesusținute din punct de vedere probatoriu. La dosarul de investigație nu există nicio dovadă din care să reiasă că societatea noastră ar fi săvârșit fapta anti-concurențială pretinsă de Consiliul Concurenței.
Menţionăm ca societatea noastră a pus la dispoziţia Consiliului Concurenţei numeroase documente din care rezultă neîndoielnic că în situaţiile investigate nu a existat nicidecum vreo înțelegere anti-concurențială între Cora și furnizorii săi privind stabilirea prețului de revânzare pentru anumite produse. Dimpotrivă, după cum rezultă din toate documentele furnizate autorității de concurență, Cora a stabilit întotdeauna independent prețurile de revânzare, iar clienţii Cora au beneficiat de preţuri reduse, niciun consumator fiind prejudiat”.
Consiliul Concurenței a sancționat şapte companii active pe piața comercializării produselor alimentare din România (3 retaileri și 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87.713.336 lei (aprox. 18,8 milioane euro), a anunţat instituţia de supraveghere. Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
Concret, Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final.
”Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul”, transmite Consiliul Concurenţei.