Ministerul Agriculturii ia în calcul extinderea listei alimentelor plafonate după data de 31 martie, posibil până la finalul anului. Florin Barbu mai spune că o altă metodă de a regla prețurile ar fi ca marile magazine să scoată de pe rafturi produse marca proprie care sunt mai ieftine în comparație cu produsele de brand. Totuși, analiștii fiscali consideră că aceste scenarii nu vor face decât să aducă și alte majorări de preț.
Ministrul Agriculturii a explicat în cadrul Conferinţei „Gustul Viitorului. Industria alimentară și retailul din România pentru următorii 7 ani”, că măsura plafonării alimentelor de bază expiră pe 31 martie. Florin Barbu ia în calcul extinderea listei alimentelor plafonate, dar și prelungirea măsurii pe tot anul pentru toate produsele agroalimentare de pe piață, din zona de retail și nu numai.
O altă dorință a ministrului Agriculturii ar fi ca marile magazine să elimine de pe rafturi produse marca proprie
„De ce să avem marcă proprie, unde 4 lei este kilogramul de lapte și alt lapte intră cu 7 lei?”, a spus ministrul Florin Barbu.
Adrian Codirlașu, analist financiar: „Tot plătim mai mult pentru ceea ce cumpărăm”
Invitat în emisiunea „Piata Victoriei” cu Tudor Mușat, analistul fiscal Adrian Codirlașu spune că o prelungire a plafonarii preturilor va duce la alte majorări de pret.
„Aceste măsuri de a interveni în funcționarea economiei de piață au efecte în majorări de prețuri, la un moment dat. Ajungem la această situație. Poate scad la unele produse forțate de împrejurări, dar vor crește la altele. Astfel că tot plătim mai mult pentru ceea ce cumpărăm”, a explicat analistul fiscal Adrian Codirlașu, la Europa FM.
În opinia analistului financiar, producătorii vor face rabat fie la calitate, fie la cantitate.
Lista alimentelor cu preturi plafonate include între altele, în prezent, laptele de vacă, iaurtul simplu, făina albă de grâu, mălai, ouă de găină calibru M, carne proaspătă de pui si porc, dar și unt și magiun.
Sursa foto: Shutterstock