Albumul ”25” al cântăreţei Adele, cel mai bine vândut material discografic al anului 2015, a devenit disponibil pe mai multe servicii de streaming, inclusiv pe platformele Spotify, Apple Music şi Tidal, informează bbc.com.
Albumul, care a devenit disponibil spre ascultare pe serviciile de streaming, vineri, include piese care au devenit între timp celebre, precum ”Hello” şi ”When We Were Young”.
În iunie, grupul Apple a ajuns la o înţelegere cu două case de discuri independente majore, deschizând drumul ca alte mii de case independente să i se alăture pe noul său serviciu de streaming muzical.
Beggars Group şi Merlin au anunţat că au acceptat oferta grupului Apple, care şi-a inversat decizia iniţială de a nu plăti niciun ban artiştilor pentru cântecele lor care sunt difuzate în timpul perioadei de testare a serviciului Apple Music, în urma criticilor publice formulate de cântăreaţa Taylor Swift.
Beggars Group administrează unele dintre cele mai cunoscute case de discuri independente, precum XL Recordings, printre ai cărui artişti se află Adele, Radiohead şi Basement Jaxx.
Adele a vorbit despre serviciile de streaming, anul trecut, într-un interviu acordat pentru Time Magazine, în care a spus: ”Streamingul este un produs consumabil. Cred că muzica ar trebui să fie un eveniment. Ştiu că streamingul muzical este viitorul, dar el nu reprezintă singurul fel de a consuma muzică”.
Albumul ”25” este materialul discografic cu cele mai rapide vânzări din Marea Britanie, cu peste 800.000 de copii vândute în prima săptămână după lansare. Întrucât prezenţa discului pe serviciile de streaming nu a fost posibilă până pe 24 iunie, succesul uriaş al acestui disc în topurile muzicale internaţionale s-a datorat exclusiv vânzărilor de albume în format fizic şi descărcărilor de pe internet.