Prejudiciul e cauzat în principal de modul în care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a gestionat contractul cu compania americană de construcţii în cazul autostrăzii Transilvania.
CNAIR a formulat o plângere prealabilă la Ministerul Finanţelor împotriva raportului ANAF, dar nu a primit încă un răspuns.
Proiectul privind construcţia autostrăzii Braşov-Borş a fost aprobat în 2003, în timpul guvernării Adrian Năstase şi a început un an mai tîrziu.
Compania Bechtel trebuia să termine autostrada până în 2012.
Contractul a fost încheiat iniţial pentru 2 miliarde 200 de milioane de euro, dar a fost modificat de mai multe ori pentru ca în 2013 sa fie reziliat, cu obligaţii de plată din partea statului roman.
Pentru numai 52 de km realizati s-au plătit 1 miliard 200 de milioane de euro.
În 2013, inspectorii guvernamentali arătau că înţelegerea cu Bechtel a fost modificată fără respectarea dispoziţiilor legale, ceea ce a condus la prejudicii pentru stat. Compania de Drumuri este indicată de Fisc ca vinovată pentru nederularea unei proceduri de negociere cu Bechtel, consecința fiind încheierea unui contract păgubos pentru statul român.
Din prejudiciul total calculat de Fisc, aproape 300 milioane euro reprezintă suma achitată de CNAIR din fonduri de la bugetul de stat, iar restul – penalităţi şi dobânzi. CNAIR ar fi avut obligaţia de a recupera sumele plătite ca avans constructorului, cu perceperea majorărilor de întârziere.
În octombrie anul trecut, procurorii au clasat dosarul privind dispariţia contractului încheiat în 2003 cu compania Bechtel, întrucât faptele s-au prescris.