Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) din București va trece de anul viitor la o categorie superioară, după ce vineri a fost depășit numărul de 10 milioane de pasageri într-un an.
Practic, va intra în categoria celor mai mari aeroporturi din Europa.
Acest lucru poate însemna, de exemplu, atragerea unor noi companii aeriene în România cu noi destinații pentru pasageri, dar și tarife tot mai mici.
”Aeroportul Henri Coandă intră în liga mare. Părăsim categoria de aeroporturi medii de 5 – 10 milioane de pasageri și intrăm în categoria superioară de 10 – 25 de milioane de pasageri. Pasagerii au tot mai multe opțiuni de călătorie, biletele de avion sunt tot mai accesibile pentru mai multe categorii de oameni, care, chiar dacă au venituri mai mici, își pot permite să plece cu avionul, să meargă într-un weekend undeva în străinătate, să meargă în vacanță cu avionul. Și la noi se simte această influență puternică a operatorilor low-cost, care la Otopeni au ajuns să reprezinte circa 50% din totalul traficului. Asta înseamnă și o ofertă mai bună de bilete” a declarat la Europa FM directorul de comunicare al aeroportului, Valentin Iordache.
Reprezentanții Aeroportului Henri Coandă l-au întâmpinat vineri dimineață pe pasagerului cu numărul 10.000.000 din acest an.
Sorin Preda a ajuns la Bucureşti, cu o cursă Tarom de la Timişoara. El a primit o diplomă și o hartă 3D a globului pământesc.
Pasagerul a lăudat activitatea angajaților, dar a spus că aeroportul ar trebui extins.
”Călătoresc destul de frecvent. Anul aceta cred că am avut aproape 170 de zboruri și chiar sunt un pic surprins că am reușit să bifez cifra de zece milioane. Știu că, față de alte aeroporturi din Europa, Otopeniul stă foarte bine. Mi se pare un aeroport care are un nivel foarte ridicat de servicii și când spun asta mă refer la ce e important pentru un pasager: siguranță, curățenie, servicii de transfer, servicii de îmbarcare. Se detașează față de celelalte aeroporturi din țară și cred că investițiile făcute aici se simt.
O altă problemă semnalată de pasager a fost cea a parcărilor care sunt prea puține.
”Eu folosesc și parcarea de long term și pot să spun că sunt zile în care nu găsești locuri de parcare”, a precizat Sorin Preda.
Valentin Iordache a declarat ulterior că se lucrează în acest moment la modernizarea și la extinderea parcărilor.
„Observațiile pe care le-a făcut pasagerul 10.000.000, și care sunt îndreptățite, le știam și se lucrează pentru remedierea acestor mici neajunsuri. Traficul este în creștere. Anul acesta a fost chiar peste așteptări, pe primele zece luni avem o creștere de aproximativ 18%, pe octombrie avem o creștere de 21,7% față de octombrie anul trecut. Asta ne-a dus în fiecare lună și în fiecare trimestru în Top 5 al aeroporturilor europene cu o creștere pe tronsonul 5-10 milioane de pasageri”, a spus Valentin Iordache.
În 2016, Aeroportul Otopeni a gestionat un trafic de 28.985 de pasageri pe zi (10.000.000 până în prezent), ceea ce înseamnă 1.200 de călători pe oră, adică aproximativ 20 pe minut.