Cel mai mare aeroport din România, Aeroportul Otopeni, a rămas fără servicii de curățenie și pază, deoarece contractul vechi de 17 ani, care expira la finalul lunii ianuarie, nu a fost înlocuit la timp.
Cu toate că termenul-limită era cunoscut, Compania Națională Aeroporturi București a deschis o licitație abia în decembrie anul trecut.
Licitația a fost contestată. În consecință, angajații de pe Aeroportul Otopeni fac de astăzi și curățenie, în regim de voluntariat.
Purtătorul de cuvânt al Companiei Nationale Aeroporturi București, Teodor Postelnicu, explică:
„De astăzi angajații au fost implicați, voluntar, pentru o scurtă perioadă, într-un proiect de contingență pe domeniul serviciilor de curățenie din aeroport, care până acum au fost externalizate. În urmă cu câteva zile a fost organizată licitația, în procedură de urgență pentru asigurarea curățeniei. Comisa tehnică a analizat ofertele transmise, dar licitația a fost contestată, ca atare trebuie să continuăm cu forțe proprii. În acest moment sperăm să încheiem contractul în cel mai scurt timp până într-o lună”.
Aeroportul a angajat 90 de femei de serviciu, dar numai pentru o lună. Potrivit unor surse guvernamentale, Ministerul Transporturilor în subordinea căruia funcționează compania a dispus un control.
Ar urma să fie verificate toate actele adiționale încheiate cu ROMPREST în ultimii 17 ani și dacă firma care a blocat licitația este protejată din interiorul companiei de stat.