Cum sunt aduși profesorii buni să predea în școli din zone defavorizate? Gena Francu, manager selecție și recrutare la Teach for Romania, a fost invitata profesorului Marcel Bartic la Academia Europa FM.
Ea a explicat că este un proces destul de complex, în cadrul căreia sunt selectați profesorii care își doresc să predea în zonele sărace.
Sunt mai multe criterii și se face o selecție riguroasă.
Anul școlar trecut, din 2.000 de cadre didactice care și-au exprimat interesul să predea într-o școală de la sat, într-o zonă defavorizată, au fost alese doar 64.
“Este un proces destul de complex. Cea mai mare provocare este să atragem oamenii potriviți, pentru că ei vor merge în medii defavorizate, vulnerabile, unde se face o navetă. Trebuie să găsim oamenii aceia dedicați, care își doresc să facă o schimbare. După ce i-am găsit, facem o selecție riguroasă, care are la bază un model de competențe pe care le evaluăm. Din experiența de 10 ani în România, ne-am dat seama că profesorul nu e doar un profesor, ci și un lider. Atât în clasă, în școală și în comunitate, pentru că poate aduce o schimbare reală în viața copiilor.
Noi evaluăm competențele, pentru a ne asigura că începem anul școlar cu oamenii cei mai potriviți. Anul trecut am avut 2.000 de oameni care și-au exprimat interesul, dar am început școala cu 64. În afară de partea de evaluare pe care noi o facem, trebuie să-și dea seama fiecare dacă e momentul potrivit pentru el să meargă într-o astfel de zonă. Pentru că nu este cel mai ușor program, să faci o navetă, să mergi într-o zonă defavorizată, să înțelegi că fiecare copil cu care lucrezi e un ecosistem. “