Consiliul Concurenței a lansat ‘’monitorul prețurilor”, un site, care ne permite să comparăm prețurile din mai multe hipermarketuri. Vom afla astfel, în ce magazin coșul de cumpărături costă mai puțin. Este un proiect pilot: deocamdată, funcționează doar pentru lanțuri de magazine din București și Ilfov.
Pentru a afla în ce supermarket ar fi bine să vă faceți cumpărăturile, dacă doriți prețuri mai mici, trebuie să intrați pe site-ul monitorulpreturilor.info. Aici selectați București, apoi unul dintre sectoare sau județul Ilfov și localitatea unde doriți să mergeți la cumpărături.
Următorul pas este alegerea produselor. Trebuie să bifați cel puțin 5 produse, după care apasați butonul Căutare. Veți afla astfel, cât costă coșul de cumpărături la fiecare magazin înscris în acest proiect.
Au ales să introducă zilnic sau săptămânal informații legate de prețuri magazinele: Carrefour, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny, Profi și Selgros. Reprezentanții Auchan au anunțat că au unele probleme de conectivitate și când le vor rezolva, vor participa. Cora a refuzat colaborarea, iar Metro a anunțat că nu participă, deoarece se adresează firmelor. Deocamdată, pe site sunt menționate 128 de produse alimentare și băuturi.
Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu speră că acest proiect va încuraja concurența și va duce la scăderea prețurilor. După un an se va face o evaluare și în funcție de rezultate, proiectul va fi extins la nivelul întregii țării, fiind incluse mai multe produse.
Până să fie pus în practică, acest proiect nu a fost privit cu ochi buni de retaileri. Ei au spus că prețurile unor produse pot fi modificate zilnic și există riscul ca datele să nu fie actualizate în timp real pe site-ul monitorulprețurilor.info.