Peste 11.000 de vizitatori și aproximativ 44.000 de pahare de vin consumate – acesta este bilanțul celei de-a doua ediții a Festivalului Vinului Moldovei, care a avut loc la Snagov în weekend-ul 14 – 15 septembrie.
La acest eveniment dedicat Republicii Moldova au participat, prin intermediul Oficiului Național al Viei și Vinului, 32 de crame, care au prezentat publicului din România peste 200 de etichete de vin, majoritatea dintre acestea fiind premiate la marile competiții internaționale de profil.
Este vorba de Asconi, Agrici, Atu Winery, Bardar, Barza Albă, Basavin, Bostavan, Castel Mimi, Château Vartely, Cricova, Carlevana Winery, Doina Vin, Fautor, Gitana Winery, Imperial Vin, Kazayak Vin, Maurt, Mileștii Mici, Asociația Micilor Producători, Carpe Diem, Purcari, Rădăcini Wines, Sălcuța, Suvorov Vin, Timbrus, Vinăria Hîncești, Vinuri de Comrat, Vinăria din Vale, Vinia Traian, Chateau Cristi, Vinăria Dac, Tomai Vinex, Equinox etc.
Participanții la eveniment au avut posibilitatea de a savura preparate tradiționale moldovenești, dar și reinterpretate, gătite în cadrul unor sesiuni de live cooking susținute de Chef Constantin Turculeț și Chef Cătălin Constantin.
De asemenea, vizitatorii s-au putut relaxa pe malul lacului din Snagov, iar cei mici s-au distrat în voie în zonele create special pentru ei. În fiecare seară, pe scena de la Lagoo-Snagov au urcat artiști de renume: Irina Rimes, The Motans, Robin and the Backstabbers, Alex Calancea & Lupii, Timpuri Noi, Mihail, FiRMA și Dara, iar gazda evenimentului a fost Cosmin Tudoran, binecunoscut blogger de vin, somelier, degustător autorizat și fost solist al trupei Cassa Loco.
”Am păstrat formatul de anul trecut, spațiul de eveniment și conceptul, pentru că suntem de părere că aceasta este formula potrivită pentru a ne promova: combinația de muzică, vin de calitate și gastronomie moldovenească.
Misiunea principală a Oficiului Național al Viei și Vinului, care reunește toate cramele din Moldova sub brandul de țară Wine of Moldova, este de a promova toate aceste crame pe plan internațional și pentru a le oferi producătorilor sprijin în ceea ce privește exportul. România este a doua piață ca valoare și volum unde exportăm, conform cifrelor de anul trecut. Este o piață foarte importantă pentru noi și, într-adevăr, inclusiv după evenimentul de anul trecut mai multe crame au găsit parteneri în piața românească. Acesta este doar unul dintre evenimentele pe care le avem în România. Pe 20-22 septembrie vom fi la Iași, iar pe 27-29 septembrie, Wine of Moldova ajunge la Baia Mare”, a declarat Irina Bîstrițchi, director adjunct ONVV.
Festivalul Vinului Moldovei este primul și singurul festival de vinuri digitalizat din România care, prin utilizarea tehnologiei dedicate, a reușit să faciliteze informarea publicului și accesul rapid la toate detaliile și activitățile festivalului.
Accesul la eveniment s-a făcut printr-o brățară identificabilă prin cod unic, care a fost scanată la fiecare degustare, vizitatorii având astfel posibilitatea de a oferi vinului degustat un rating pe o scara de la 1 la 5, prin intermediul unei interfețe digitale.