Se complică situația în portul Midia unde nava răsturnată cu 1.400 de oi zace abandonată.
Proprietarul vaporului, așteptat de autoritățile navale să se prezinte cu planul de dezeșuare pare să fi dispărut.
Au mai rămas câteva ore până când armatorul navei scufundată în portul Midia, trebuie să prezinte autorităților planul de ranfluare. Nu a apărut până acum.
Miercuri la prânz se împlinesc 10 zile de la accidentul naval. Legea spune că în acest interval proprietarul este obligat să înceapă operațiunile de dezeșuare.
Dacă nu, potrivit șefului Autorității Navale Române, Alexandru Mezei, procedurile de scoatere a vaporului sunt preluate de stat, iar cheltuielile vor fi recuperate în instantă.
“Nu avem altceva de făcut decât să dăm această intervenție către Administrația Porturilor Maritime. Nimeni nu poate să estimeze cât de costisitoare poate fi această operațiune”.
Costurile vor fi uriașe, cel puțin 3 milioane de euro. Se adaugă și cheltuielile derulate pentru colectarea cadavrelor de animale care plutesc în jurul naveio și incinerarea lor.
Comandamentul Județean pentru situații de Urgență a activat un comitet de moinitorizare a calității apei și aerului din zona Midia.
Directoruil Apelor Române Constanța, Hristu Uzun, spune că se iau zilnic probe din apa mării. “Singura probă care dă semne că se întâmplă ceva e cea de la tribord, partea pe care este lăsată nava, acolo sunt ceva modificări ai nutrienților”.
Zilele următoare vaporul va fi golit de oile moarte aflate pe punțile superioare.
Nava fiind mai ușoară, va fi îndreptată cu o macara gigant. Ulterior vă fi tractată la cheu, unde va fi golită de sutele de tone de animale moarte.