IAB Europe a publicat astăzi prima ediție a raportului Capitalul Uman în Mediul Digital (Human Capital in the Digital Environment Report).
Raportul redactat în cadrul Comitetului pentru Educație și Formare din cadrul IAB Europe, cu sprijinul Comitetului pentru Cercetare, vizează identificarea principalelor provocări cu care se confruntă atât recrutorii, cât și candidații în procesul de angajare sau de tranziție în marketingul digital și în comunicare online, cu accent pe nevoile de formare și pe potențialele priorități viitoare în educație pe teme digitale. Prevalentă pe tot parcursul raportului este, de asemenea, o incongruență clară între percepțiile angajatorilor și ale candidaților, variind de la abilitățile necesare industriei, la abilitățile posedate și salariile așteptate.
În ceea ce priveste subiectele pe care atat specialistii in HR cat si trainerii din companii le-au identificat ca fiind cele mai presante din punct de vedere al nevoii de pregatire (atat pentru agnajatii existenti cat si pentru potentialii noi angajati), programmaticul si analytics conduc detasat – 56% respectiv 54%. De notat sunt, de asemenea, subiectele legate de video advertising (43%), campaign planning (39%), emerging technologies (37%), cross-media (36%) si content marketing (35%). Cele mai putin interesante subiecte de training sunt: DOOH, Digital Audio si email marketing – 11.81%, 14.17%, respectiv 14.96%.
“Rezultatele sondajului arată că există o lipsă acută de talente calificate pe piață, care este atribuită de respondenți în principal sistemului de învățământ care nu pregătește studenții pentru industria digitală în era digitală. Sperăm că rezultatele acestui sondaj vor inspira dezvoltarea de programe educaționale noi și rezistente la viitor, atât de către instituțiile de învățământ formale, cât și de corporațiile din industria noastră”, susține Neslihan Olcay, președintele Comisiei pentru Educație și Formare IAB Europe și CEO al Wavemaker Turcia.
Una dintre principalele discrepanțe apare atunci când candidații sunt invitați să se autoevalueze. Întrebați să-și evalueze abilitățile în domeniul digital pe o scară de la 1 la 10, scorul mediu al tuturor respondenților se situează la scara superioară a scalei – peste 7. Asa se prezinta situatia într-un mediu în care angajatorii indică în mod constant incapacitatea candidaților de a evalua cu exactitate abilitățile lor pentru locul de muncă pe care îl aplică ca unul dintre primele obstacole în recrutarea de talente valoroase.
Există speranțe, totuși, atât angajatorii, cât și angajații sunt dispuși să investească în formarea digitală în anii următori. 43% dintre angajatorii care participă la acest studiu se așteaptă ca bugetele lor de pregătire pentru personal să crească anul viitor. 85% dintre candidați sunt dispuși să investească în sine pentru a-și pune calificările și abilitățile necesare unei cariere în domeniul digital la punct.