Bilanț alarmant al autorităților franceze. După prăbușirea unui pod în Genova, Italia, autoritățile din Franța au cerut un raport detaliat privind starea infrastructurii. Datele oferite până acum arată că țara are 840 de poduri care sunt într-o stare avansată de degradare și care riscă să se prăbușească în următorii ani, potrivit datelor citate de Europe 1.
Din cele 12.000 de poduri care se află sub întreținerea autorităților centrale, o treime necesită reparații.
România perfectă. Pe hârtie
”Din cele 4250 de poduri aflate pe rețeaua de Drumuri Naționale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autoritățile locale. De asemenea 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4.
Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii și devierii circulației pe alte rute.
Potrivit normativelor în vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar și mai devreme, dacă situația o cere. Această revizie este efectuată de echipe de specialiști ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.
Tot potrivit normativelor, atunci când la revizie se constată că există degradări mai complexe, se comandă, pe bază de contract, o expertiză tehnică efectuată de experți privați.
Pentru nu se creea confuzii trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreținere periodică este cuprins între 10 și 15 ani iar intervalul pentru reabilitarea sau reparația capitală este cuprins 35-50 ani, în funcție de evaluările tehnice”, a transmis CNAIR presei în urmă cu trei zile.