86 % dintre angajatorii români se confruntă cu o lipsă acută de candidaţi valoroşi pe piața muncii în România, arată un studiu eJobs.
58% dintre companiile participante la sondaj susțin că mai puțin de 50 de trimit CV-uri pentru un loc de muncă disponibil, în timp ce doar 10 % dintre companii se pot lăuda că 250 de candidați pe un job.
Un motiv pentru numărul scăzut de aplicanți ar fi acela că tot mai puțini români sunt intersați să aplice la joburi.
Drept urmare, procesele de recrutare au devenit prea lungi și prea dificile și durează între 30 şi 90 de zile până reușesc să angajeze o persoană.
Companiile își caută angajați în principal pe platformele de recrutare online, apoi cer recomandări la cunoscuți sau pe reţelele de socializare.
Jumătate dintre companiile participante la sondaj caută potenţiali angajaţi în alte oraşe decât cel în care recrutează, iar în acelaşi timp, aproximativ un sfert spun că oferă un salariu mai ridicat decât nivelul pieţei.
Cel mai greu de recrutat sunt candidaţii pentru poziţii precum cele de muncitori calificaţi, specialişti IT sau specialişti în vânzări.
Managerii, contabilii sau specialiştii în finanţe-bănci sunt, pe de altă parte, categoriile care pun cele mai mici probleme recrutorilor.
Motivele care îi determină pe respondenţi să îşi dorească un nou loc de muncă sunt pachetul salarial actual, lipsa oportunităţilor de dezvoltare profesională şi lipsa motivaţiei.
Salariul nu este însă întotdeauna un criteriu eliminatoriu când vine vorba de alegerea unui nou job, jumătate dintre respondenţi declară că nu şi-ar schimba o carieră care le place şi îi face fericiţi doar pentru bani.
19% ar pune în plan secundar pasiunea pentru jobul actual doar dacă li s-ar oferi o dublare a salariului actual, iar 14% ar pleca pentru o mărire de 50-80%.