Documentul strategic prevede ce proiecte de transport propuse de autorităţile de la Bucureşti vor fi finanţate de Comisia Europeană până în 2030.
‘
‘
Astfel, România a propus Comisiei Europene să finanţeze proiecte de infrastructură rutieră, feroviară şi navală în valoare de 37 de miliarde de euro.
‘
‘
‘
Deocamdata autoritatile de la Bucuresti se feresc sa spuna ce proiecte de transport rutier, naval si feroviar vor sa inceapa cu finantare comunitara. Surse din Ministerul Transporturilor au declarat pentru Europa FM ca printre prioritati apar si proiecte mult-asteptate precum autostrada Pitesti-Sibiu, Pitesti -Craiova in regim de autostrada, precum si finalizarea partiala a autostrazii Transilvania (cunoscuta si ca autostrada Bechtel).
‘
Documentul urmeaza sa fie inaintat saptamina viitoare comisiilor pentru transport si infrastructura din Parlament. Apoi documentul va intra in dezbatere publica si va fi adoptat de Guvern, nu inainte ca Ministerul Mediului sa-si dea avizul.
‘
Masterplanul general pe transport a fost aprobat saptamina trecuta de Comisia Europeana, cu o intirziere de aproape un an, pentru ca in mandatul lui Dan Sova Ministerul Transporturilor nu a reusit sa intocmeasca un document coerent. Intirzierea ar putea duce la pierderea a 2 miliarde de Euro de catre Romania, bani care ar fi trebuit sa fie folositi pentru finalizarea unor drumuri noi.