Astăzi a început examenul de Bacalaureat, la care s-au înscris, anul acesta, 130.000 de copii, cu 30.000 mai puțini decât numărul total al elevilor din clasele terminale.
Ministrul Educației, Ligia Deca, spune că trebuie căutate cauzele pentru care elevii nu au intrat în acest examen.
”La examenul de Bacalaureat este o situație mai deosebită pentru că, de exemplu, la liceele tehnologice avem posibilitatea de examen de Bacalaureat, de examene de certificare profesională, sau și de una și de cealaltă. Sunt copii care optează doar pentru certificarea profesională și pentru intrarea, ulterior, în piața muncii. De asemenea, pot fi copii care preferă să se prezinte la sesiunea de Bacalaureat din toamnă sau în anul următor. Trebuie să investigăm exact cauzele și să reducem numărul celor care nu se prezintă la examenul de Bacalaureat dacă nu au motive obiective spune ministrul Educației.
Și de la evaluarea națională au lipsit peste 7.000 de elevi. Ministrul Educației spune că este vorba despre un număr similar cu cel din anii trecuți și că a cerut o analiză la nivelul fiecărei școli pentru a afla din ce motive nu s-au înscris elevii la examenele naționale.
”Nu a fost o proporție mai mare decât în alți ani. Au fost cauze de tipul: neîncheierea situației, corigențe, neînscrieri pentru că se află la școli pentru copii cu cerințe educaționale speciale sau sunt copii care pur și simplu au rezultate la olimpiade și atunci se pot înscrie direct. În mod sigur trebuie investigat și ne-am propus acest lucru” mai spune ministrul Ligia Deca.
Bacalaureat 2023. Prima probă, cea scrisă la limba și literatura română. Care au fost subiectele pentru profilele real și uman
Liceenii de la profilul real au avut la primul subiect de rezolvat mai multe cerințe pe baza unui text la prima vedere scris de George Călinescu: ‘’Ion Creangă, viața și opera’’, cum ar fi de exemplu să menționeze care erau sursele de venit ale lui Creangă, potrivit textului dat.
Pornind de la acest text, dar și pe baza experiențelor personale, elevilor li s-a cerut și să redacteze un text de cel puțin 150 de cuvinte în care să argumenteze dacă oamenii trebuie să-și exprime sau nu recunoștința față de școlile în care au fost formați.
La subiectul al doilea, elevii au avut de comentat o poezie de Alexandru Vlahuță, iar la subiectul al III-lea, cu cel mai mare punctaj, 30 de puncte, li s-a cerut să scrie un eseu despre particularitățile unui text narativ studiat, scris de Liviu Rebreanu sau Camil Petrescu.
Spre deosebire de colegii de la real, elevii de la profilul uman, au avut de caracterizat un personaj dintr-un roman scris de Rebreanu sau Camil Petrescu. Subiectele împreună cu baremele de corectare vor fi publicate oficial la ora 15.00 pe site-ul Ministerului Educației.
Elevii au avut la dispoziție 3 ore pentru rezvolarea subiectelor.
Foto: Europa FM