![](https://www.europafm.ro/wp-content/uploads/2015/04/Europa-FM-Nu-esti-singur-pe-lume-Containerul-in-care-se-invata-carte-constructia-006-250x167.jpg)
La 25 septembrie 1872, era inaugurată Gara de Nord din Capitală, cea mai mare stație feroviară a României, şi se deschidea oficial prima linie ferată pe ruta Bucureşti-Ploieşti.
În același an, au fost date în exploatare liniile ferate Pitești — București — Buzău și Galați — Tecuci — Roman, în lungime de peste 600 km, cu 39 de stații.
Povestea Gării de Nord a început pe 10 septembrie 1868, când a fost aşezată piatra de temelie a clădirii, în prezenţa Regelui Carol I.
Clădirea gării, peroanele, dar și liniile s-au construit după planurile Ministerului Lucrărilor Publice, de Consorțiul Stroussberg. La început, în noiembrie 1870, odată cu deschiderea provizorie a liniei București — Ploiești, numele a fost de Gara Târgoviștei.
Deși Nicolae Ceauşescu plănuia să demoleze clădirea Gării de Nord şi să o mute la marginea Bucureştiului, edificiul a rămas pe amplasamentul inițial.
În prezent, rețeaua de căi ferate din România are o lungime totală de 20.077 km de linii, fiind a şaptea rețea ca mărime din Uniunea Europeană.