Ediția 2021 a Programului Superbrands pentru România se apropie de final, odată cu intrarea în producție a volumului 10 al cărții Superbrands pentru România, preconizat a fi lansat în decembrie. Derulată sub sloganul Superbrands: The Braves, această ediție este dedicată tuturor brandurilor curajoase, care au menținut, atât standardele înalte de calitate, cât și încrederea consumatorilor, diferențiindu-se pe piață, în contextul pandemiei globale Covid-19.
Performanța lor impecabilă într-o perioadă marcată de incertitudini și de schimbări majore, care au influențat semnificativ și preferințele consumatorilor, a inspirat titulatura de branduri curajoase, alăturată statutului de Superbrand, în cadrul acestei ediții speciale.
„Pretutindeni în lume, Superbrands înseamnă înainte de toate, reputație: o valoare de brand ce câștigă imens în perioade economice și sociale critice, iar cele peste 500 de branduri validate prin vot, cu statut de Superbrand, în plină criză sanitară în România, confirmă acest adevăr. Le numim branduri curajoase, cel mai potrivit atribut pentru uriașa lor performanță de a menține reputația, într-o perioadă de atât de mare presiune.
Suntem, în același timp, recunoscători acelor branduri care au acceptat invitația de a-și spune povestea în volumul cu numărul 10. Datorită lor, Superbrands continuă să facă istorie și în România, propunând pieței, modele unice de branding. Felicitări tuturor brandurilor curajoase, Superbrands, the Braves, 2021!”, declară Cătălina Rousseau, Country Manager Superbrands România.
Branduri curajoase, validate Superbrands în 2021
Cartea Superbrands pentru România, volumul 10, prezintă istoria și cultura de branding a 25 de branduri excepționale, aflate printre cele peste 500 de branduri, onorate în acest an cu statut de Superbrand, în baza criteriilor propuse de organizație, la nivel internațional.
Brandurile cu statut de Superbrand care își spun povestea succesului în ediția 2021 sunt, în ordine alfabetică: Allianz Tiriac, Avocatnet.ro, Bonduelle, Borsec, BMI Bramac, Catena, DHL, Electric Castle, Europa FM, Fashion Days, Garanti BBVA, Gerovital, IQOS, Medlife, Mobexpert, Olympus, Oral-B, Orange, Profi, Rompetrol, Scotch-Brite, Tymbark, Untdelemn de la Bunica, Vaillant, Visa. Ele oferă modele de cultură de branding, fapte interesante despre viața brandului și despre realizările remarcabile, la secțiunea „Lucruri pe care nu le știai”.
Branduri cu statut de invitat, în ediția 2021
Alte 5 branduri, care au intrat în atenția programului Superbrands România în 2021, fie prin pătrunderea în forță pe piața locală, în ultimul an, fie prin maturizarea culturii de branding, își descriu ascensiunea remarcabilă, la capitolul Guest Brands. Aceste branduri cu potențial major pentru un viitor statut de Superbrand în Romania sunt: Artmark, ArtSafari, Marmorosch Hotel, Nordis Hotel, TIFF.
Ediția actuală cuprinde o prezentare detaliată a cerecetării pe consumatori derulată de către prestigiosul institut, Ipsos, partener în programul pentru România, precum și informații și statistici din domeniul brandingului, mai puțin cunoscute publicului. Mai sunt incluse, prezentarea succintă a celor 30 de membri ai Consiliului Onorific Superbrands și a celor 25 de specialiști denumiți în limbaj Sueprbrands „Brand Guardians”, precum și lista completă a tuturor brandurilor votate pentru statutul de Superbrand în piața locală, în 2021.
Statutul de Superbrand
Statutul de Superbrand este acordat printr-un proces complex de evaluare în cadrul căruia etapele esențiale sunt jurizarea asigurată de către 30 de profesioniști din industrii reprezentative, care decid lista scurtă a brandurilor ce intră în etapa a doua de evaluare, respectiv, cercetarea de piață pe consumatori, derulată în parteneriat cu Ipsos România. Statutul de Superbrand confirmă recunoașterea unui brand pe o piață, îi adaugă prestigiu și reasigură consumatorii sau partenerii de afaceri despre faptul că alegerea lor este corectă, din perspectiva unei reputații impecabile, construită constant și cu creativitate.
Cartea Superbrands pentru România reprezintă, prin brandurile puternice intrate în fiecare program, un excepţional instrument de promovare a potenţialului pieţei româneşti, putând fi considerată şi un purtător de imagine pentru România.
Superbrands în lume
În anul în curs au fost publicate sau se află în proces de finalizare noile ediții Superbrands pentru: Austria, Bulgaria, Indonezia, Israel, Malaezia, Polonia, Portugalia, Republica Cehă, România, Singapore, Slovacia (de asemenea a 10 – a ediție), Slovenia, Tailanda, UAE, Ungaria, și, respectiv pentru Marea Britanie, țara de origine a programului Superbrands, care pregătește acum cel de-al 22 – lea volum Superbrands. Sunt în plină desfășurare și alte programe Superbrands în piețe de pe alte continente.