Au apărut primele probleme pe Dunăre. Din cauza scăderii cotelor și debitelor, în zona Cernavodă adâncimile nu mai sunt proprii navigației.
Se intervine în zonă cu utilaje de dragare, pentru asigurarea adâncimilor minime recomandate de Comisia Dunării – potrivit corespondentului Europa FM, Emanuela Turcu.
Lucrările de dragaj sunt realizate de Administrația Fluvială a Dunării de Jos din Galați.
Se intervine între kilometrii 304 și 310, în amonte de Cernavodă.
Zona este cunoscută ca primul punct critic pe Dunăre, în perioadele de secetă, când debitul și cotele fluviului scad semnificativ sub mediile multianuale.
Pentru a nu apărea incidente, AFDJ a emis și un aviz către navigatori. Navele sau convoaiele care tranzitează zona unde se fac lucrări de dragaj trebuie să reducă viteza de marș, să nu creeze valuri sau efecte de sucțiune și să folosească semnale acustice și luminoase pe timp de noapte sau în caz de ceață sau vizibilitate redusă.
Totodată, este strict interzisă depășirea în zona cu lucrări. Potrivit Administrației Fluviale a Dunării de Jos, debitul normal al Dunării în această perioadă ar trebui să fie de 5.350 de metri cubi pe secundă și este de doar 3.000 de metri cubi pe secundă, la intrarea în țară.