Confidenţialitate

13 ani de Facebook, marcați prin Ziua Prietenilor

Utilizatorii rețelei de socializare Facebook sunt întâmpinați în aceste zile de o invitație pentru a sărbători ”Ziua Prietenilor”. Mesajul este similar cu cel primit în urmă cu un an, tot la începutul lunii februarie, în contentul în care se apropie aniversarea Facebook.

Pe 4 februarie, reţeaua de socializare împlineşte 13 ani, iar fondatorul său doreşte ca această zi să intre în istorie ca Ziua Prietenilor.

Data oficială de naștere a rețelei de socializare este 4 februarie 2004. În 2005, TheFacebook a devenit Facebook, cumpărând cu 200.000 de dolari domeniul facebook.com, a urmat în septembrie acelaşi an expansiunea spre licee, iar un an mai târziu reţeaua avea să fie disponibilă oricui avea 13 ani împliniţi şi o adresă de mail validă. Cu o creștere anuală de 16%, Facebook are azi peste 1.79 miliarde de utilizatori activi în toată lumea. Aproape 30% dintre utilizatorii activi au între 25 și 34 de ani. Potrivit statisticilor bit.ly, cel mai mare trafic pe Facebook este între orele 13 și 15, însă cele mai multe clickuri se generează seara, în jurul orei 19.

În 2016, Facebook a ocupat locul al doilea, potrivit raportului anual publicat de site-ul de profesii Glassdoor Inc., în topul celor mai bune locuri de muncă, raport care a analizat evaluările anonime de companii ale angajaţilor pe o perioadă de 12 luni.

Problemele Facebook

Facebook a ajuns să ia locul surselor tradiționale de informare, însă rețeua abundă în intoxicări și știri false. Reprezentanţii Facebook au anunțat la finalul anului trecut că vor iniţializa marcarea ştirilor false cu etichete de avertizare pentru userii care vor încerca să distribuie informaţiile false pe reţeaua de socializare.

Un studiu recent a arătat că aproximativ 70% dintre utilizatorii Facebook comentează la articolele publicate în rețeaua de socializare după ce le citesc doar titlul. O echipă de la Columbia University şi French National Institute, care a analizat milioane de ştiri partajate pe Twitter şi Facebook, a descoperit că pe 59% dintre link-urile publicate nu s-a dat clic nici măcar o dată. Autorii cercetării, publicată în luna iunie a anului trecut, au concluzionat că 6 din 10 oameni publică ştiri pe Facebook şi Twitter fără să le citească, generând efecte asupra opiniilor politice şi culturale ale oamenilor.

„Oamenii sunt mai dispuşi să partajeze un articol decât să îl citească”, a declarat Arnaud Legout, co-autor al studiului.