Rezultatele școlare slabe, o nutriție inadecvată și riscuri de sănătate sunt problemele majore ale copiilor români din mediul rural, relevă studiul “Bunăstarea copilului din mediul rural, 2016”, lansat astăzi de World Vision România.
Studiul arată că 10% dintre copiii de la ţară se duc la culcare flămânzi, iar 75% dintre familii au avut dificultăţi în a asigura mâncare de calitate celor mici.
Datele cercetării au fost culese din șase județe — Vaslui, Ialomița, Cluj, Dolj, Olt, Vâlcea — și au cuprins 2.200 de gospodării cu copii din mediul rural.
Daniela Buzducea, director executiv World Vision România, a precizat că studiul este unul “tradițional, aflat la a treia ediție” și de aceea se poate arăta care este evoluția comparativ cu anii precedenți privind bunăstarea copiilor care trăiesc în mediul rural.
“Constatăm că evoluțiile sunt în general pozitive (…). A crescut numărul gospodăriilor care au venituri din salarii, ceea ce determină o creștere a indicatorilor economici, a nivelului de trai, dar este interesant că această creștere nu rezultă imediat într-o creștere a bunăstării copiilor. Vedem că din punct de vedere al educației indicatorii continuă să se înrăutățească, avem în continuare un procent de 2,4% copii care anual sunt retrași de la școală, un procent în creștere față de ultimul raport făcut acum doi ani”, a precizat Daniela Buzducea.
Ea a explicat că există în continuare copii afectați de vulnerabilități multiple, unii nu au două mese pe zi acasă.
“Avem circa 70% dintre copii cărora părinții nu pot să le asigure alimentație de calitate, care să le ofere condițiile normale de creștere și dezvoltare. Avem în continuare copii care petrec mult timp muncind în propria gospodărie și chiar 8% dintre ei care muncesc în gospodării ale vecinilor”, a adăugat directorul World Vision România.
Recomandările studiului se referă la investiții specifice în mediul rural, în activități care să îi vizeze pe copii, dotarea școlilor, infrastructură.
Studiul “Bunăstarea copilului din mediul rural, 2016” vine în completarea rapoartelor precedente și permite instituțiilor abilitate să facă analize comparative în domeniu pentru a surprinde evoluțiile de bunăstare a copiilor din mediul rural.